Η υποδιευθύντρια του 6ου Δημοτικού Σχολείου Φλώρινας «Ίων Δραγούμης» κ. Πουγαρίδου Γεωργία στο πλαίσιο των μαθημάτων Διδακτικής Μεθοδολογίας και Πρακτικής Άσκησης (ΔΙ.ΜΕ.Π.Α) των φοιτητών και φοιτητριών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης για το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024, έκανε εισήγηση στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας με τίτλο «Αποτελεσματική Διδασκαλία: Θεωρία και Πράξη»

Την έναρξη της εισήγησης εκφώνησε ο κ. Γιαγκούλας Τρύφωνας (εκπαιδευτικός /μέντορας), ο οποίος ενημέρωσε τους φοιτητές/τριες για τη θεματική της εκπαιδευτικού και στη συνέχεια η κ. Πουγαρίδου αναφέρθηκε διεξοδικά στη «σχολική αποτελεσματικότητα», στην έννοια και τα χαρακτηριστικά ενός «αποτελεσματικού δασκάλου» και στο ποια σχολεία ορίζονται ως «αποτελεσματικά σχολεία».

Αναλυτικότερα η παρουσίαση επικεντρώθηκε:

•          στην καλή ποιοτική διδασκαλία(δόμηση του μαθήματος, στόχοι, διαχείριση του διδακτικού χρόνου, προσανατολισμός των μαθητών στην επίτευξη των σκοπών και στόχων, χρήση εμπεδωτικών ασκήσεων, υποβολή και αξιοποίηση των ερωτήσεων στη διδασκαλία)

•          στα κριτήρια αξιολόγησης των μαθητών και μαθητριών

•          στους αποτελεσματικούς τρόπους επικοινωνίας του εκπαιδευτικού με τα προσωπικά μέσα (λεκτική) και τα απρόσωπα μέσα (μη λεκτική)

•          στο μαθησιακό περιβάλλον της σχολικής τάξης

•          στην ανάπτυξη στρατηγικών μάθησης, την αξιολόγηση

•          στους άμεσους και έμμεσους παράγοντες μιας αποτελεσματικής διδασκαλίας

Τέλος η εισήγηση ολοκληρώθηκε με την ανάλυση του «Δυναμικού Μοντέλου Εκπαιδευτικής Αποτελεσματικότητας» και τα χαρακτηριστικά, τα οποία πρέπει να διαθέτει ένας αποτελεσματικός Δάσκαλος. Έπειτα ακολούθησε μία εποικοδομητική συζήτηση για όλες τις προαναφερθέντες θεματικές και αρκετές συμβουλές προς τους μελλοντικά εν δυνάμει εκπαιδευτικούς μας. Αξίζει να επισημάνουμε μία από τις σημαντικότερες συμβουλές της κ. Πουγαρίδου Γεωργία προς τους φοιτητές και φοιτήτριες του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, να αντιμετωπίζουν το μελλοντικό τους επάγγελμα του Δασκάλου ως «Λειτούργημα».

«Εκπαίδευση, δεν είναι να γεμίζεις το μαθητή με γνώσεις από έξω προς τα μέσα. Είναι να βγάζεις από μέσα προς τα έξω τις υψηλότερες, ευγενέστερες και καλύτερες ιδιότητες που βρίσκονται έμφυτες στο κάθε άτομο» (3ο Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Αγωγής 2008).

«Ο ιδανικός δάσκαλος είναι εκείνος που γίνεται γέφυρα για να περάσει ο μαθητής του. Κι όταν πια τον διευκολύνει το πέρασμα, αφήνεται να γκρεμιστεί, ενθαρρύνοντας το μαθητή του να φτιάξει δικές του γέφυρες» (Νίκος Καζαντζάκης 1883-1957).

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ (ΔΙ.ΜΕ.Π.Α) με τίτλο «Αποτελεσματική Διδασκαλία: Θεωρία και Πράξη»

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *