“Πάμε να γίνουμε φίλοι΄”

Ομάδα μαθητών του Δ1 τμήματος του σχολείου μας συμμετέχει, εδώ και λίγο καιρό, στο εθνικό eTwinning έργο «Πάμε να γίνουμε φίλοι;» με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού Πληροφορικής, κου Κώστα Μπάτζιου. Συμμετέχουν  συνολικά 16 σχολεία από διάφορες περιοχές της χώρας καθώς και δύο Ελληνικά Δημ. Σχολεία του εξωτερικού (Λονδίνο και Βουπερταλ).

Στα πλαίσια του έργου έχουν ήδη ολοκληρωθεί δύο δραστηριότητες. Στην πρώτη, οι μαθητές και οι μαθήτριες των σχολείων που συμμετέχουν παρουσίασαν τον εαυτό τους και περιέγραψαν τι σημαίνει για αυτούς/ες “φιλία”. Η παρουσίασή τους, μαζί με τις αντίστοιχες των υπολοίπων μαθητών, αναρτήθηκαν σε ένα κοινόχρηστο ψηφιακό πίνακα ανακοινώσεων Padlet. Μπορείτε να επισκεφτείτε και να δείτε εδώ  το Padlet, καθώς και να αφήσετε κάποιο σχόλιο.

Η δεύτερη δραστηριότητα περιλάμβανε την ανταλλαγή  Χριστουγεννιάτικων καρτών μεταξύ των συμμετεχόντων σχολείων. Εμείς αποφασίσαμε να στείλουμε τις κάρτες μας στο Ελληνικό Δημοτικό Σχολείο του Λονδίνου.

Οι κάρτες που λάβαμε

Και επειδή το πρόγραμμα γίνεται στα πλαίσια του μαθήματος της Πληροφορικής, οι κάρτες μας ήταν ψηφιακές και με μία δόση από… Χριστουγεννιάτικη μαγεία. Το αποτέλεσμα της δουλειάς μας μπορείτε να δείτε εδώ.

Ελπίζουμε να σας άρεσαν τα έργα μας. Θα σας κρατάμε ενήμερους για την εξέλιξη του Προγράμματος

Νέες δράσεις της eTwinning ομάδας του σχολείου μας (ενημ. 25-2-2023)

Στα πλαίσια της 3ης δραστηριότητας οι eTwinners κλήθηκαν να επιλέξουν το λογότυπο του έργου. Έτσι, το κάθε σχολείο έπρεπε να καταθέσει την πρότασή του (ζωγραφιά). Όλες οι προτάσεις αναρτήθηκαν σε ψηφιακή ψηφοφορία (δείτε εδώ τα αποτελέσματα και τις υποψηφιότητες) στην οποία συμμετείχε το κάθε σχολείο με μία ψήφο.

Η ομάδα μας ζήτησε τη βοήθεια της δασκάλας εικαστικών του σχολείου μας, κας Κατερίνας Ελευθεράκη, την οποία και ευχαριστούμε θερμά. Υπό την καθοδήγησή της τα παιδιά έφτιαξαν πολύ όμορφες ζωγραφιές, ατομικές αλλά και κάποιες ομαδικές.

Στη συνέχεια , με ψηφοφορία στην τάξη καταλήξαμε σε αυτή που αποτέλεσε την τελική μας πρόταση.

Η πρόταση της ομάδας μας

Τελικά επικράτησε η υποψηφιότητα του Τμήματος Ένταξης του Δημ. Σχ. Βέλου Κορινθίας (φωτό) η οποία και θα αποτελεί στο εξής το σήμα κατατεθέν του έργου.

Το λογότυπο του έργου μας

Στη δική μας ομάδα καταφύγαμε και πάλι στις υπηρεσίες του διαδικτύου και ψηφίσαμε σε ένα, δεύτερο, εσωτερικό δημοψήφισμα (δείτε εδώ τα αποτελέσματα και τις υποψηφιότητες) για να καταλήξουμε στην επιλογή μας. Νικήτρια αναδείχτηκε η πρόταση του γειτονικού μας Δημ. Σχολείου Αμμοχωρίου Φλώρινας.

Η επιλογή μας

Εν τω μεταξύ, οι μαθητές και μαθήτριες της ομάδας μας απάντησαν και σε ένα online ερωτηματολόγιο που έφτιαξαν οι συντονιστές του έργου σχετικά με τη συμμετοχή των παιδιών σε αυτό και τις προσδοκίες τους.

Οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί του προγράμματος συμπεριέλαβαν όλα τα έργα των παιδιών σε μία ψηφιακή έκθεση. Μπορείτε να τα απολαύσετε. Μείνετε συντονισμένοι. Περισσότερες ενδιαφέρουσες δραστηριότητες έρχονται…

Και οι δράσεις συνεχίζονται…! (Ενημ. 2/6/23)

Στα πλαίσια των επομένων δραστηριοτήτων προγραμματίστηκαν τηλε-διασκέψεις μεταξύ ομάδων σχολείων από τα συμμετέχοντα στο πρόγραμμα. Τα ωράρια συνέπεσαν έτσι ώστε τελικά η δική μας ομάδα να πραγματοποιήσει βίντεο κλήση με το Ελληνικό Δημοτικό Σχολείο του Λονδίνου. Η σύνδεση πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 6 Μαρτίου και γνωρίσαμε την κυρία  Μαντώ και τους μαθητές και μαθήτριές της.

Τα παιδιά εκφράσανε εκατέρωθεν τις απορίες τους σχετικά με τον τρόπο ζωής και τη λειτουργία του σχολείου στις δύο χώρες, τα ενδιαφέροντα τους, τις αναμνήσεις τους από τις επισκέψεις τους στην άλλη χώρα και πολλά είχαν μια ενδιαφέρουσα συζήτηση.

Επίσης, οι εκπαιδευτικοί των δύο ομάδων ετοίμασαν από μία παρουσίαση της πόλης τους και τη στείλανε στο άλλο σχολείο. Τη δική μας μπορείτε να δείτε εδώ. (Εικόνες και πληροφορίες για την παρουσίαση συνέλεξαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της ομάδας μας).

Παρουσίαση του τόπου μας

Η τηλεδιάσκεψη έκλεισε με την υπόσχεση ότι τα παιδιά θα τα ξαναπούνε, ίσως σε άλλη τάξη και σε ένα αντίστοιχο πρόγραμμα. Και τα υπόλοιπα σχολεία παρουσίασαν τα σχολεία και την περιοχή τους και έτσι προέκυψαν οι παρακάτω διαδραστικοί χάρτες (χάρτης 1 και χάρτης 2)

Διαδραστικός χάρτης με πληροφορίες για τις πόλεις των ομάδων

Σειρά είχε μία ακόμη δραστηριότητα την οποία οι ομάδες εκτέλεσαν συνεργατικά με τη βοήθεια της τεχνολογίας. Αποφασίστηκε να δημιουργηθούν κοινόχρηστα ψηφιακά έργα τα οποία θα αντλούσαν τη θεματολογία τους από τους κανόνες ασφαλούς χρήσης του διαδικτύου. Η δική μας ομάδα, μαζί με ορισμένες άλλες, αποφασίστηκε να ασχοληθεί με τη δημιουργία ψηφιακού κόμικ. Οι διάλογοι θα ήταν σχετικοί με το θέμα και θα κατέληγαν σε κάποιο κανόνα για την ασφάλεια στο διαδίκτυο. Όλα τα σχολεία λοιπόν που επέλεξαν αυτό το έργο δημιούργησαν από κοινού το παρακάτω κόμικ. (κλικ)

Το κόμικ του “Ασφαλούς Διαδικτύου

Η κάθε ομάδα ξεκινούσε μία ιστορία επιλέγοντας το σκηνικό, τους χαρακτήρες κλπ και γράφοντας τους αρχικούς διαλόγους. Στη συνέχεια πρόσθετε διαλόγους και καθόριζε την εξέλιξη στις ιστορίες των υπολοίπων ομάδων. Η ιστορία που ξεκίνησε η δική μας ομάδα αρχίζει στη σελίδα : 56.

Πλησιάζοντας προς το Πάσχα οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί αποφάσισαν να δημιουργηθεί ένα ψηφιακό βιβλίο ευχών. Και πάλι η τεχνολογία έδωσε τη λύση και το αποτέλεσμα φιλοξένησε τις ευχές και τις κάρτες όλων των παιδιών σε ένα συνεργατικό ψηφιακό έργο. Μπορείτε να το απολαύσετε εδώ.

Το βιβλίο των Πασχαλινών Ευχών

Η δική μας συμμετοχή είναι στις σελίδες 109 – 111. Πατήστε στην εικόνα παρακάτω για να μεταβείτε:

επάνω δεξιά για να επιλέξετε συγκεκριμένες σελίδες].

Η επόμενη δραστηριότητα είχε σαν αφορμή τις παρουσιάσεις τον τόπων και των σχολείων μας. Με υλικό από αυτές κάποια από τα συμμετέχοντα σχολεία δημιούργησαν ψηφιακά παιχνίδια –  κουίζ γνώσεων με πληροφορίες σχετικά με τις πόλεις μας. Μπορείτε να τα παίξετε εδώ.

Παιχνίδι γνώσεων και γεωγραφίας “Φίλων”

Η τελευταία δραστηριότητα της χρονιάς είναι αφιερωμένη στο καλοκαίρι. Οι ομάδες δημιούργησαν κάρτες και ζωγραφιές με αντίστοιχη θεματολογία. Μπορείτε να δείτε όλες τις δημιουργίες στο παρακάτω padlet (ψηφιακό πίνακα). Κλικ εδώ.

Μαζί και τη δική μας που θα έχει άρωμα… ψηφιακό! Δείτε την εδώ και καλό σας καλοκαίρι!!!